در بخش اول این مقاله،‌ منظور از سیستم پوز رستورانی و تاثیر استفاده از آن جهت افزایش مشتری را بیان کردیم. در بخش دوم، به بررسی تاثیر این سیستم در بهبود تجربه‌ی مشتری می‌پردازیم.

بهبود تجربه‌ی مشتری با استفاده از سیستم پوز رستورانی

۱۰. مشاهده و مدیریت نحوه عملکرد پرسنل

به کمک نرم افزارهای رستورانی نصب شده روی سیستم، میزان فروش پرسنل و تعداد سفارش‌های کنسل شده توسط آن‌ها به دقت قابل بررسی است. همین‌طور می‌توانید ببینید که چقدر از زمان کارکنان شما صرف رسیدگی به یک مشتری یا یک میز می‌شود.
به‌طورکلی می‌توان گفت، گزارش‌های ثبت شده در نرم افزار رستورانی اطلاعات جامعی را درباره نحوه‌ی عملکرد پرسنل در اختیار شما قرار می‌دهد. براساس این گزارشات می‌توانید اشتباهات ناخواسته‌ی رخ داده را مشاهده و در صورت نیاز اصلاح نمایید. به‌علاوه براساس این اطلاعات می‌توانید درباره‌ی شیفت‌های کاری پرسنل تصمیم بگیرید و بازده کاری آن‌ها را افزایش دهید.

۱۱. کاهش خطا هنگام ثبت و تحویل سفارش

هیچ چیز به اندازه اشتباه بودن سفارش، نمی‌تواند تصویر رستوران شما را در ذهن یک مشتری خراب کند. هنگام بروز این اشتباه، زمان کارکنان و مواد اولیه برای تهیه‌ی غذا به‌نوعی هدر می‌رود و به‌علاوه ممکن است مشتری را برای همیشه از دست بدهید. با یک دستگاه پوز مدرن می‌توانید سفارش‌ها را به کمک تبلت‌ها، سر هر میز ثبت کنید به این ترتیب سفارشات میزها جابه‌جا نخواهند شد و درخواست‌های مشتریان را به هنگام ثبت سفارش، به‌آسانی و در همان لحظه می‌توانید تغییر دهید.
جلوگیری از خطای سفارش در دستگاه پوز رستورانی
جلوگیری از خطای سفارش در دستگاه پوز رستورانی

۱۲. بهبود ارتباط بین سفارش‌گیرها و کارکنان آشپزخانه

یک سیستم دقیق و یکپارچه‌ی ارتباطی، از بروز خطاهایی که موجب کند شدن روند سرویس‌دهی و نارضایتی مشتری می‌شوند جلوگیری می‌کند.
با استفاده از دستگاه پوز مدرن، به محض ثبت سفارش، آیتم‌های درخواستی، به‌صورت فاکتور، به آشپزخانه‌های مربوطه ارسال می‌شوند. به‌این‌ترتیب تردد اضافی پرسنل بین آشپزخانه و فضای رستوران حذف خواهد شد. به کمک این سیستم‌ می‌توانید موارد مهمی که آشپزها قبل از شروع به کار باید بدانند را به‌راحتی ثبت کنید و به اطلاع آن‌ها برسانید.

۱۳. تخصیص آسان فاکتور به هر میز تسط سیستم پوز رستورانی

«حساب ما چقدر می‌شود؟» جمله‌ای که پرسنل از شنیدن آن واهمه دارند و مشتریان از پرسیدن در مورد آن متنفرند. اما اگر یک دستگاه پوز مدرن داشته باشید که صورت‌حساب‌ها را براساس میزها تفکیک کند، دیگر پرسنل نگران رخ دادن خطاهای احتمالی نخواهند بود و مشتریان بدون معطلی و تنها با چند کلیک از میزان آن آگاه می‌شوند.

۱۴. تفکیک فاکتور بین مشتریان یک میز

ممکن است میهمانان یک میز بخواهند سفارشات ثبت شده برای آن میز را تفکیک کنند و هر یک حساب مربوط به خود را به‌صورت جدا، پرداخت نمایند. بسیاری از نرم افزارهای رستورانی پیشرفته چنین امکانی را برایتان فراهم می‌کنند تا بدون نگرانی تمام مشتریان بتوانند به شیوه‌ای که دوست دارند و بدون اتلاف وقت، صورتحساب خود را پرداخت کنند.

۱۵. جلوگیری از فروش ایتم‌های تمام شده

اگر آیتمی در منوی شما به اتمام رسیده باشد، نرم افزار رستورانی اجازه نمی‌دهد تا این آیتم را سفارش دهید یا اینکه پیغام خطایی مبنی‌بر اتمام موجودی آن به شما خواهد داد. به‌این‌ترتیب وقت مشتری بیهوده تلف نخواهد شد و حس نارضایتی در او ایجاد نمی‌شود. تعداد آیتم‌های موجود روزانه، در سیستم پوز ذخیره می‌شود و با سفارش هرکدام از آن‌ها از این تعداد کسر خواهد شد، به این ترتیب امکان ندارد غذایی تمام شود و بتوانید سفارش آن را در سیستم ثبت کنید. به‌علاوه اگر بنابر دلایلی امکان تهیه یکی از موارد منو در طول آن روز، امکان پذیر نباشد، پرسنل آشپزخانه می‌توانند آن را از طریق پیامی توسط نرم افزار، به کارکنان مربوطه اطلاع دهند.
عدم ثبت غذای تمام شده در دستگاه پوز رستورانی
عدم ثبت غذای تمام شده در دستگاه پوز رستورانی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها